1403-01-27 08:11
136
0
89575
با هدف توزیع متوازن امکانات شهری؛

پارکینگ‌هایی که به حل ترافیک شهری کمک می‌کند

شهردار علی‌آباد کتول با اشاره به اینکه حل معضلات شهری در دستورکار شهرداری است، گفت: احداث پارک و پارکینگ از موصوعات مهم شهرداری است و اصلاح هندسی نیز به حل مشکل ترافیک شهر کمک می‌کند.

ابوذر اسفندیاری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با اشاره به اینکه تمام کارهای عمرانی با نگاه عدالت‌محور و توزیع متوازن امکانات شهری انجام می‌شود، اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۳ با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان تصویب شد که ۴۹ درصد آن عمرانی و مابقی برای کارهای جاری است.

وی در خصوص هزینه‌کرد و مقدار بودجه سال گذشته افزود: بودجه ۱۴۰۲ حدود ۲۱۰ میلیارد بود و بودجه تحقق یافته ۱۳۵ میلیارد تومان با ۵۰ درصد عمرانی و بقیه جاری محقق شد.

شهردار علی‌آباد کتول میزان بدهی قطعی را در پایان ۱۴۰۲ به میزان ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: این رقم کاملا منطقی است.

اسفندیاری‌پور درباره اقدامات شاخص شهرداری گفت: از اقدامات شاخص بررسی وضع مطلوب روشنایی شهر است که علاوه بر مطالبات مردم از اولویت‌های شهرداری نیز است در سال گذشته و ابتدای امسال علاوه بر تغییر ستون‌های برق، تقویت روشنایی از طریق استفاده از سیستم‌های جدید روشنایی (ستون‌ها و سیستم هالوژن) صورت گرفت.

وی در خصوص روکش آسفالت در معابر شهری گفت: آسفالت یکهزار و ۵۰۰ تن قیر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد که روکش خوبی در سطح شهر انجام می‌شود.

شهردار علی‌آباد کتول  بیان کرد: همچنین در مورد سرمایه‌گذاری پایدار، به دنبال دو منظوره کردن پمپ گاز خیابان مزرعه و احداث پمپ بنزین هستیم و هم با گازسوز کردن کارخانه آسفالت شهرداری به دنبال تقویت این سرمایه‌گذاری هستیم.

وی در مورد سایر اقدامات شهرداری گفت:  بحث احداث دیواره سنگی کبودوال و تعریض خیابان اصلی شهر از موضوعات مهم شهرداری بوده که می‌تواند در حوزه ترافیک مشکل‌گشا باشد.

شهردار علی‌آباد کتول درباره طرح عقب نشینی گفت: این طرح در سال ۶۷ تصویب شده و با توجه به گرانی زمین، تعدد و مخالفت برخی وراث، کار به کندی پیش رفته ولی با اصلاح صوابط طرح تفصیلی در سال گدشته، موانع مقدار زیادی برطرف شده است و در سال ۱۴۰۳ محدوده خیابان جنگلده تا میدان ولایت به یاری خداوند انجام خواهد شد.

شهردار علی آبادکتول افزود:  احداث پارک و پارکینگ از موصوعات مهم شهرداری است و اصلاح هندسی نیز به حل مشکل ترافیک شهر کمک می‌کند.

وی بیان کرد: بحث پارک کبودوال و تله کابین از مسائل محوری شهرداری بوده که این امر دغدعه مسئولان ارشد استان نیز است لذا با اصلاح و بازنگری انجام شده، ان‌شاءالله طی چند روز آینده قرارداد اجرای مگاپروژه تله‌کابین کبودوال با شرکت میثاق یاران (شرکت طرف قرارداد) منعقد خواهد شد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.